top of page
Search
  • Otto-Taaniel Kärblane

Miks tulla peale põhikooli TSG saksa osakonda?

Kui Su saksa keel on heal tasemel ja Sa tahaksid seda taset veel tõsta, siis oleks saksa osakond Sinu jaoks hea valik. Kui Sulle pakub huvi saksa keel ja sul on ka hea põhjus ja tugev tahe seda tulevikus kasutada, siis tuleb saksa osakonnas õppimine kindlasti Sulle kasuks nii Eestis kui ka välismaal.


Mina tulin TSG saksa osakonda peale põhikooli lõpetamist. Üleminek tavalisest gümnaasiumist saksa osakonda on väga omapärane. Saksa osakonnas on viis ainet, mis on saksa keeles: bioloogia, matemaatika, ajalugu, füüsika ja saksa keel kui põhikeel. Minu jaoks oli kõige raskem ümber harjuda füüsikaga, kuna mul oli juba eesti keeles raskusi sellest arusaamisega ja saksa keeles oli sellest alguses veel raskem aru saada. Samuti oli ka matemaatikas alguses raskusi, sest ma ei teadnud nimetusi ja termineid saksa keeles. Peale kuu möödumist läks minu jaoks natuke lihtsamaks, sest olin uute tingimustega rohkem harjunud. Õnneks ei tehtud nendes ainetes kontrolltöid ega tunnikontrolle tol ajal, seetõttu ei mõjutanud see suurelt minu hinnete seisu.


Samuti vajas harjumist saksa hindamissüsteem, mis kehtib saksa ainetes. Esiteks on saksa aines saadud hinne "2" erinev eesti aines saadud "2"-est. Hinded on saksa süsteemis ümberpööratud, "1" on kõige parem ja "6" kõige halvem, mida on võimalik saada. Meie mõttes kontrolltöid (Klausur saksa keeles) on igas aines kaks ja ebaõnnestumise puhul hinnet parandada ei saa. Lisaks loeb trimestrihindes ka suures osas suuline hinne. Suulist hinnet mõjutab õpilase hoolsus, kui tihti ta tunnis kätt tõstab ja tema aktiivsus tunni ajal. Samuti oli minu jaoks üllatus, et saksa tundides tehakse tihti ülesandeid ning arutlusi gruppides.


Koolimaja ise on uus ja värskelt renoveeritud. Klassides on ühtlane värvitoon, lauad on uued ja mugavad. Koridorid on ruumikad, pinke ja kohti istumiseks on palju, lisaks on koridorides lauad, mille taga saab vajadusel kodutöid teha. WC-d on alati korras ja kool on väga puhas. Koolis on ka märkimisväärne valvur, kes ütleb alati tere. Garderoobi kujundus on minimaalne ja väike, et ruumi kokku hoida. Spordisaal ei ole kõige suurem aga ruumipuudust seal ei teki. Jõusaal samas on suur ja varustust on palju, ventilatsioon on samuti väga hea. Koolil on olemas ka oma ujula, ise ma seal käinud ei ole, seetõttu ei oska ma seda kommenteerida. Lisaks on siin ka ülekooliline wifi. Söökla on suur ja laudadest puudust ei tule. Sööklas on muidugi ka puhvet.


Kui lõpetad gümnaasiumi saksa osakonnas, on Sul võimalik saada kaks tunnistust: saksa abituuriumi tunnistuse ja eesti gümnaasiumi lõputunnistuse. Saksa tunnistusega on Sul võimalik edasi õppima minna kõrgkoolidesse Saksamaal.


70 views
bottom of page