top of page
Search
  • Stella Nahkur, Mia Isabel Kask

Intervjuu saksa osakonna vilistlase Kätlin Heinroosiga

Updated: Mar 15, 2021




Saksakeelne osakond aitab omandada kõrge keele- ja suhtlemisoskuse, mis tuleb elus palju kasuks. Lisaks sellele on võimalik õppida tundma saksa kultuuri ja sakslaste tavaelu, sest nii 8. kui ka 10. klassis toimub õpilasvahetus Saksamaa erinevate koolidega. See näeb välja nii, et iga õpilane saab endale oma vahetusõpilase, kes tuleb nädalaks Eestisse ja kelle juurde minnakse ka Saksamaale nädalaks külla. Kohapeal külastatakse sakslaste tunde ning samuti toimuvad ekskursioonid erinevatesse Saksamaa asukohtadesse. Oma kogemust osakonnaga jagab meie kooli õpetaja ja osakonna vilistlane Kätlin Heinroos, kellega viisime läbi ka intervjuu. Ta lõpetas meie kooli 2013. aastal, kui osakonnas õpiti veel lausa seitset õppeainet saksa keeles.


Miks sa otsustasid saksakeelsesse osakonda astuda?

Saksa keel ainena meeldis mulle juba algklassides. Uue keele õppimine tundus huvitav ning minu motivatsioon seda omandada oli suur. Inglise keelt õppisid juba siis kõik teised lapsed ka, aga saksa keele omandamine tundus teistmoodi eriline. Kuna otsus saksakeelsesse osakonda astumise kohta oli vaja teha juba 6. klassi õpilasena, siis võin julgelt väita, et täitsa üksi ma seda otsust ei teinud. Minu vanemad suunasid ning julgustasid mind. Küllap nad nägid, et ma oleksin võimeline sellise väljakutse vastu võtma.


Millised olid su ootused, milliseid kogemusi ootasid?

6. klassis 12-aastase õpilasena oli minu põhiliseks ootuseks peamiselt hea saksa keele tase. Kindlasti nägin nii mina kui ka minu vanemad peamise plussina igapäevast keelepraktikat, seda just saksa keelt emakeelena kõnelevate õpetajate poolt õpetatuna. Lastevanematele rõhutati saksakeelse osakonna puhul ka grupipõhist õpet. Plussina toodi seda, et väikeste gruppide puhul jõuavad õpetajad paremini õpilasteni.




Kas osalesid ka mõnel õpilasvahetusel? Kui jah, siis kus?

Kõige esimene õpilasvahetus toimus meil 8. klassis Berliinis. 10. klassis tahtsin minna terveks õppeaastaks Saksamaale vahetusõpilaseks. Kuna terveks õppeaastaks välismaale minek ei olnud mul sel hetkel võimalik, otsisin teisi alternatiive. Täiesti juhuslikult otsis üks minuvanune tüdruk ühest Saksamaa väikelinnast taolist õpilasvahetust. Kui klassijuhataja meile tüdruku isa saadetud e-maili klassis ette luges, teadsin kohe, et see pakkumine on täpselt mulle. Veetsingi 10. klassi pool õppeaastast oma vahetusõpilase Luziega. Esimesed kaks kuud elasime Eestis minu kodus ning tema käis minu klassiga kõikides tundides. Pärast kahte kuud lendasime koos Saksamaale ning elasime tema kodus tema pere juures. Mina käisin sealses koolis ning osalesin tema kooli õppetöös. See õpilasvahetus andis mulle kindlasti kõige rohkem, seda nii keeleliselt, kultuuriliselt kui ka emotsionaalselt. Oleme nagu õed ka tänaseni.

Gümnaasiumi viimaseks õpilasvahetuseks oli meil 11. klassi reis Hannoveri. See oli selline õpilasvahetus nagu 8. klassis. Iga õpilane elas nädal aega ühe saksa pere juures. Tegime koos saksa õpilastega erinevaid projekte, külastasime vaatamisväärsusi ning tutvusime linnaga.


Milliseid uksi saksakeelne osakond sulle avanud on?

Saksakeelne osakond on andnud mulle väga suure saksa keele praktika. Samuti olen olnud juba varakult kursis saksakeelsete riikide kultuuriga. Kõike seda tänu saksakeelse osakonna õpetajatele, kes meile seda vahendasid. Saksa abituur ning sealt saadud teadmised avasid mulle kindlasti ukse Tallinna Ülikooli saksa keele ja kultuuri bakalaureuseõpingute erialale, mis viisid edasi magistriõpinguteni saksa keele õpetajaks. Kindlasti on kõik see aga ka üleüldiselt andnud tõuke minu soovile saada just saksa keele õpetajaks. Eriti suure uhkusega teen seda just minu enda lõpetatud koolis.


Mis on sinu jaoks kõige väärtuslikum teadmine/kogemus, mille saksakeelsest osakonnast said?

Väärtustan seda, et õppisin eesti koolis seitset erinevat ainet samade õppematerjalide ning õpetajate käe all nagu teevad seda õpilased Saksamaal. Minu jaoks olid kõige väärtuslikumad saadud kogemused ning õppimine läbi praktika. Omandades ainult teooriat õpikust ning lahendades ülesandeid töövihikus, ei ole see võrreldav näitlike õppemeetoditega ja päris katsetega. Just see lähenemisviis on saksakeelse osakonna üheks tugevamaks küljeks. Kõige suuremaks väärtuseks pean aga võõrkeele õppimist koos erinevate õppeainete omandamisega.


Jutusta mõni lõbus lugu või seik saksa osakonna tunnist.

Esimene naljakas seik, mis mulle alati meenub, on füüsika kontrolltöö, mille ajal mu klassiõde spikerdada proovis. Kuna sel ajal veel moodsaid Airpods ei olnud, lindistas ta enda kokkuvõtteid Mp3-mängijale. Töö ajal pani ta kõrvaklapid kõrva, kattis juhtme juustega ning kuulas salaja lindistust. Kahjuks juhtus aga väike äpardus ning suures spikerdamise hoos tuli Mp3-mängijalt juhe tagant ära ning kogu see lindistus kõlas üle klassiruumi. Meil kõigil on meeletult piinlik ja naljakas korraga.


Teine naljakas seik, mis ei unune meil kunagi, juhtus 12. klassis kahe matemaatika konsultatsiooni vahel. Oli juba kevadine aeg ning kõiki tunde enam tunniplaanipäraselt ei toimunud. Olime klassiõdedega kindlad, et aega on täpselt nii palju, et jõuame käia minu autoga Magistrali lähedal asuvas McDonaldsis. Juhtus aga nii, et just siis, kui suu jooksis McDonaldsi sildi nägemisest vett, sai viimase valgusfoori taga autol kütus otsa. Suure piinlikkusega seisime seal keset ristmikku, teised liiklejad juba meie viivitusest närvilised. Kiiruga hüppasid kõik tüdrukud autost välja ning lükkasid auto üle ristmiku otse tanklasse. See kõik toimus teiste autojuhtide vilistuste ning plaksustuste saatel. Matemaatika konsultatsiooni jäime me ilmselgelt sel päeval hiljaks.


Kas sa oled rahul, et läksid saksakeelsesse osakonda?

Kindlasti olen. Arvan, et tänu saksakeelse osakonna õpingutele saan teha tööd, millest juba väikese tüdrukuna unistasin.


Miks soovitaksid teistele tulla Tallinna Saksa Gümnaasiumi saksakeelsesse osakonda?

Saksakeelsesse osakonda soovitan minna õpilastel, kes on motiveeritud õppima kakskeelselt. Õpingud saksakeelses osakonnas tagavad kõik eeldused saamaks hea keeleoskuse. Gümnaasiumi lõpus saadav saksa abituuriumi lõputunnistus annab õiguse edasisteks õpinguteks Saksamaa kõrgkoolides. Seega julgen väita, et saksakeelse osakonna lõpetanud õpilastele avaneb tööturul unikaalne positsioon. Sealt saadud teadmised annavad hea hüppelaua leidmaks väärt töökoha ning tagama eelise konkurentsi ees.




Kui ka Sina arvad, et soovid tulevikus minna välismaale õppima, tahaksid oma ellu uusi kogemusi või Sa leidsid, et saksakeelne osakond tundub põnev, siis rohkem infot leiab SIIT. https://saksa.tln.edu.ee/saksakeelne-osakond/


142 views
bottom of page